De Shampoobar wordt geleverd in een herbruikbaar blikje van Lush.
In welke kerstpakketten zit dit product?
Duurzame Verwen pakket »
Betere Wereldpakket »

Het verhaal van Lush - Shampoobar

Lush gelooft dat je gelukkig bent als je het gevoel hebt dat je leven betekenis heeft. Dit simpele geluk vinden de trotse medewerkers terug in het maken van hun heerlijke producten.

Net zoveel als drie flessen shampoo

De shampoobars van Lush zijn een ware verademing. Ze hebben een vaste vorm en zijn zeer zeinig in gebruik. Hierdoor kun je met één shampoobar net zo vaak je haren wassen als met drie flessen shampoo van 250 ml. Daarnaast worden ze zonder verpakking geleverd, wat betekent dat je veel materiaal bespaart. Fair ’n Square heeft gekozen voor de Karma Komba bar. Niet alleen is de geur fantastisch, het zorgt er ook voor dat je haren gemakkelijk te kammen zijn en klitten verdwijnen. De beste verzorging, goed voor het milieu!

De start van Lush

Het creatieve team van Lush werkt al sinds de jaren zeventig samen aan handgemaakte cosmetica. In 1978 verkochten ze hun eerste product aan The Body Shop en in 1988 startten ze hun eigen bedrijf Cosmetics to Go. Na veel ongelukkig toeval moet Cosmetics to Go haar deuren sluiten. In 1994 kwamen het team opnieuw bijeen om een doorstart door te spreken. De eerste winkel werd geopend in Engeland en deze vestiging is er nog steeds. Sindsdien is Lush alleen maar gegroeid.
Vandaag de dag hebben ze ruim vijfhonderd winkels over de hele wereld. Ze maken hun producten met de hand in fabrieken in Engeland, Canada, Zuid-Amerika en Japan, zodat alle winkels kunnen worden voorzien van cosmetica die vers is.

Volg je neus

In de winkels van Lush hoef je alleen je neus maar te volgen. Je ruikt de producten al voordat je ze ziet. Niet verwonderlijk als je bedenkt hoeveel producten onverpakt verkocht worden. Lush gebruikt de beste parfumingrediënten ter wereld. Ieder geur wordt behandeld als een vorm van kunst. Oude, folkloristische recepten worden gebruikt en ingrediënten die al duizenden jaren bekend staan om hun geweldige werking, krijgen een creatief nieuw jasje.

Lege opslagruimtes

Lush gebruikt liever mensen dan machines om hun producten te maken. Een groep recycle-experts die op bezoek kwam, stond met open mond te kijken toen ze hoorden hoe weinig energie Lush verbruikt. Het aantal producten dat gemaakt wordt is afhankelijk van wat er door de winkels wordt besteld. Op deze manier wordt voorkomen dat grote opslagruimtes, die veel energie verbruiken, vol liggen met producten. Er wordt direct vanuit de fabriek geleverd. Zo blijft het benzineverbruik laag, waardoor de ecologische voetafdruk wordt verkleind.

Vers, vers, vers

Veel reguliere shampoos, douchegels, gezicht- en bodycrèmes hebben al een heel leven achter de rug voor ze uiteindelijk bij jou in de badkamer belanden. Ze hangen jaren rond in opslagplaatsen en op de schappen in de winkel. Er staan geen houdbaarheidsdata op de potjes, wat soms betekent dat ze al drie jaar oud zijn. Daar houdt Lush niet van. Versheid is belangrijk en daar staat iedereen bij Lush achter! Een sticker aan de achterzijde van het product laat daarom zien door wie en wanneer het is gemaakt. Uniek in cosmeticaland!